اخبار

روش جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری اعلام شد

سامانه جدید بیمه بیکاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از این پس برای ثبت و یا پیگیری درخواست های خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده افزود: به منظور شفاف‌سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات و ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک ، زیرسامانه بیمه بیکاری پس از طی دوره اجرای آزمایشی در 5 استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمزعبور (گذرواژه) خود را دریافت کرده و سپس به سامانه  prkar.mcls.gov.ir  وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه سامانه ای که برای بیمه بیکاری ایام کرونا راه اندازی شده بود از 5 مرداد غیر فعال شده است، گفت: افرادی که در این سامانه درخواست خود را به ثبت رسانده اند، اطلاعات آنها به سامانه جدید انتقال داده می شود ولی برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالاً تغییرات به سامانه جدید مراجعه کنند.
جهاندیده با اشاره به اینکه زیر سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعه های سامانه جامع روابط کار به شمار می رود، اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار از جمله طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، ‌بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، شوراهای سازش، طبقه‌بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار می‌رود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات مورد نیاز خود را به شکل غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۵۶
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید